Om klubben

Seko Trafikverksklubben är en nationell klubb som organiserar medlemmar inom nästan alla yrkeskategorier inom Trafikverket.

Givetvis är alla medarbetare i Trafikverket välkomna att bli medlem i Seko.

Klubbens organisation består av en klubbstyrelse med ledamöter från olika verksamhetsområden och delar av landet, fyra geografiska sektioner samt förhandlingsnätverk inom Trafikledning, Färja och Förarprov.

Bli medlem

Klubben organiserar ca 1200 medlemmar över hela landet. Vår främsta uppgift är att företräda våra medlemmar i samverkan och förhandling. Seko jobbar aktivt för att stärka och bevara kollektivavtalet som är under press från olika håll.

Vi tror att kollektivet är starkare än individen.

Seko utser också skyddsombud på många av våra arbetsplatser. Arbetsmiljön är en av våra viktigaste frågor där vi både vågar och vill driva på arbetet, med en bättre och säkrare arbetsmiljö för alla.

Vill du se mer om fördelarna med att vara med i seko och bli medlem klicka här

Uppdaterad:
Sidansvarig: Trafikklubben