Information om medlemsservice med anledning av Corona

Den situation som just nu råder gällande Corona-viruset innebär att personalläget på Sekos förbundskontor och på våra regioner ute i landet är ansträngt, men medlemmmar får givetvis fortfarande service.

Publicerad:

Bemanningen på kontoren är mindre än vanligt då de som har möjlighet att utföra sina arbetsuppgifter hemifrån har uppmanats att göra detta enligt gällande rekommendationer.

På förbundskontoret och på våra regioner har vi nu infört besöksrestriktioner som innebär att spontana besök eller fysiska möten inte är möjligt. Du som är medlem eller förtroendevald ombedes istället att ta kontakt och boka tid med den du ska besöka via mail eller telefon.

Vi kommer fortsatt att upprätthålla vår medlemsservice via de vanliga kanalerna, men det kan ta något längre tid än normalt att komma fram på telefon och att få svar på mail. Har du som medlem frågor är det fortfarande alltid främst dina lokala fackliga företrädare du ska vända dig till. Det är också de lokala företrädarna som har mest kunskap om hur situationen ser ut i just din bransch och i ditt företag.

Logga in på "Mina sidor" eller besök kontaktsidorna på hemsidan för att hitta din lokala fackliga representant. Du kan också kontakta vår medlemsservice, Seko Direkt, företrädesvis via mail sekodirekt@seko.se

Vi märker nu att många hör av sig och vill gå med i Seko, här hänvisar vi främst till webbinträdet på hemsidan. Du som har frågor rörande a-kassan hittar mer information på a-kassans hemsida.

Uppdaterad: