Medlemsinformation vecka 08

Hantering av kundklagomål på tv-skärmar

Publicerad:

På en del av PostNords logistikarbetsplatser visas kundsynpunkter på tv skärmar. Tanken är att detta i framtiden skall finnas på samtliga arbetsplatser. Seko Posten har den senaste tiden blivit uppmärksammade på att kundsynpunkter, som ordagrant visats på en del arbetsplatser, även kombinerats med uppgifter om vilket postnummer det handlar om. Detta har inneburit att samtliga arbetskamrater på arbetsplatsen lätt kan identifiera vilken chaufför som avses. Att kundklagomål ordagrant presenteras tillsammans med postnummer på tv-skärmar är inget Seko Posten kan stå bakom då vi anser att det endast riskerar att skapa onödig osämja och dålig stämning på lokala arbetsplatser.

- Efter att vi tagit upp frågan centralt har arbetsgivaren beslutat att postnummer inte skall visas tillsammans med synpunkter från kunderna. Det är positivt att parterna nu har samsyn kring hanteringen och vi förutsätter att samtliga arbetsplatser följer beslutet, säger Daniel Hansen ledamot i Seko Postens styrelse.

 

Har du en arbetskamrat som borde bli medlem i Seko?

I år är det dags att förhandla om nya avtal och löner. I avtalsrörelser är det viktigare än någonsin att vi är många som är medlemmar i Seko. Våra löner och våra rättigheter står på spel. Har du en arbetskamrat som är nyfiken på att bli medlem, men vill veta mer om vad det innebär? Tipsa oss så tar vi kontakt med personen och berättar mer. För varje person du tipsar om som blir medlem i Seko skickar vi en biobiljett till dig.

Så här gör du för att tipsa Seko: Skicka ett sms till 71350 med ordet Seko följt av ett mellanslag. Skriv sedan namn och mobilnummer till personen som är intresserad, så hör vi av oss till denne. Förvarna gärna personen om att vi kommer att ringa. För att vi ska veta vem vi ska skicka biobiljetten till – använd din egen mobil. Om personen du tipsat om blir medlem skickar vi dig en biobiljett.

 

Ladda ner pdf för utskrift

Uppdaterad:
Sidansvarig: Seko Posten