Riktlinjer kring Sekos studieverksamhet med anledning av Corona

Publicerad:

Alla deltagare behöver vara medvetna om att samtliga fysiska kurstillfällen 2022 är planerade med reservation för att kursutförandet kan komma att ändras beroende på pandemiläget och eventuella restriktionsförändringar under året.

Var beredd på att din kurs med kort varsel kan komma att planeras om och att du har detta i åtanke när du anmäler dig till kursen – du behöver vara beredd att kunna delta på distans. Eventuella sena avbokningar från din sida kommer att innebära kostnader för din klubb och Sekos medlemmar.

Även fortsättningsvis kommer en del utav kursutbudet att genomföras på distans. Var därför uppmärksam på genomförandeformen för den utbildning som du anmäler dig till.

Några saker att tänka på vid utbildning på distans

  • Du behöver ha tillgång till en dator med mikrofon och kamera samt en bra uppkoppling. Har du möjlighet att använda headset så är det bra. Vi rekommenderar inte att använda mobil eller surfplatta.
  • Ska du använda en dator som inte är er privata, kolla med er IT-ansvarig om eventuella inställningar som ni kan behöva ändra för att kunna använda Teams fullt ut. En del jobbdatorer eller datorer som ni lånar från ert förbund kan försvåra att använda Microsoft Teams (brandväggar kan till exempel blockera nedladdningar av program).
  • Se över att dina kontaktuppgifter är korrekta, så att kallelser och annat material till kursen hamnar i en inkorg som du har åtkomst till under kurstillfället. Gå in på www.seko.se/mina-sidor för att kontrollera dina kontaktuppgifter.
Uppdaterad: