Introduktionsutbildning

Denna utbildning är till för alla som arbetar inom förbundets avtalsområden. Du behöver alltså inte vara medlem i Seko för att gå utbildningen.

Tillsammans med andra intresserade får du lära dig om:

  • Meningen med vår förening
  • Kollektivavtalet - vad gäller på arbetsmarknaden?

Vad behöver du veta?

  • För att delta behöver du inga förkunskaper
  • Du får en ersättning för förlorad lön på 120 kronor per timme (Gäller 2021). Beloppet är skattefritt.

Några saker att tänka på vid utbildning på distans

  • Du behöver ha tillgång till en dator med mikrofon och kamera samt en bra uppkoppling. Har du möjlighet att använda headset så är det bra. Vi rekommenderar inte att använda mobil eller surfplatta.
  • Ska du använda en dator som inte är er privata, kolla med er IT-ansvarig om eventuella inställningar som ni kan behöva ändra för att kunna använda Teams fullt ut. En del jobbdatorer eller datorer som ni lånar från ert förbund kan försvåra att använda Microsoft Teams (brandväggar kan till exempel blockera nedladdningar av program).
  • Se över att dina kontaktuppgifter är korrekta, så att kallelser och annat material till kursen hamnar i en inkorg som du har åtkomst till under kurstillfället. Gå in på mina-sidor för att kontrollera dina kontaktuppgifter.

Kurstillfällen våren 2021

 

Datum Plats Anordnare Sista anmälningsdag
18 mars Digital Väst 19 feb
19 mars Digital Gävle Dala  24 feb
26 mars Digital Stockholm 10 mars
12 april Digital Väst 20 mars
14 april Digital Mellansverige 12 mars
16 april Digital Västra Svealand 24 mars
21 april Digital Södra 6 april
23 april Digital Stockholm 1 april
26 april Digital Norra Norrland 5 april
5 maj Digital Mellannorrland  28 april
6 maj Digital Mellansverige 12 april
11 maj Digital Gävle Dala  16 april
11 maj Digital Skåne 23 april
17 maj Digital Väst 23 april
20 maj Digital Södra 03 maj
28 maj Digital Stockholm 10 maj
3 juni Digital Mellansverige 3 maj

 

Intresseanmälan introduktionsutbildning

Genom denna ansökan godkänner deltagaren att deltagarens uppgifter, som namn, kontaktuppgifter samt eventuella kostönskemål, kan lämnas ut till våra externa samarbetspartners, såsom hotell/konferensanläggningar, resebolag, restauranger/catering. Anledningen är för att vi ska kunna erbjuda deltagaren utbildningen/konferensen samt vid behov boka resor, kost och logi i samband med kursdeltagandet. (Obligatorisk)
     
Uppdaterad:
Sidansvarig: Organisationsenheten
Kategorier: